Розробки уроків.


Тематичний інтегрований урок на тему «Ромашки»

 ( 1 клас).

Тема. Ромашки.
 ( Урок навчання грамоти ,робота з дитячою книжкою ,природознавство, образотворче мистецтво).
Матеріали до уроку. Василь Сухомлинський «Чому Оля не зірвала квітку?», Василь Сухомлинський «Як струмок ромашку напоїв», Марія Познанська «Ромашка».
Мета. Поширити та поглибити знання дітей по квітку,Перевірити вміння сприймати на слух та переказувати прочитане. Удосконалювати навички читання. Повторити будову рослин. Удосконалювати вміння працювати фарбами. Розвивати мовлення, мислення, творчу уяву. Виховувати дбайливе відношення до природи. Прищеплювати бажання берегти та примножувати природу.
Обладнання. Портрет Василя Сухомлинського, книжечки з його оповіданнями, фотографії та малюнки ромашок, тестові завдання, стікери, картки, загадки, таблиці «Будова трав’янистих рослин», альбоми, фарби, зразки візерунків для хустки.
Хід уроку
І. Організаційний момент.
Ознайомлення з епіграфом до уроку.
На струнких високих ніжках
Біля річки, на лужку,
У хустинці-білосніжці
Стрів я квітоньку таку.
Ясним оком жовтуватим
Усміхнулася мені.
Я хотів її зірвати,
А бджола сказала: Ні!                                     (Марія Познанська).
ІІ. Актуалізація.
Мозкова атака.
-                Про яку квітку говориться у вірші? (Ромашку).
-                Що ви уявили собі, коли почули слово «ромашка»? (Відповіді дітей записуються на дошці).
ІІІ. Повідомлення теми та мети уроку.
-                Сьогоднішній урок ми присвятимо саме цій квітці. А допоможуть нам в цьому оповідання Василя Сухомлинського.
ІV.  Актуалізація опорних знань учнів.
1.           Повторення відомостей про автора.
-                Кого ви бачите на портреті?
-                Що знаєте про Василя Сухомлинського?
-                Які оповідання цього автора читали?
2.           Що ви знаєте про квітку ромашку з уроків природознавства?( Квітка належить до живої природи, до трав’янистих рослин,  буває дикоросла  і культурна).
V. Сприймання та усвідомлення нового матеріалу.
1.           Навчання грамоти. ( Тема. Робота з дитячою книжкою. Оповідання Василя Сухомлинського для дітей).
А)  Читання   вчителем оповідання «Чому Оля не зірвала квітку?». (Додаток 2)
- Про яку квітку говориться в оповіданні?
Б) Повторне читання оповідання учнями.
В) Аналіз змісту прочитаного.
- Куди поспішала Оля?
- В якому класі вона вчилася?
- На що вона звернула увагу?
- Що хотіла зробити дівчинка?
- Чи зірвала Оля квітку? Чому?
Що вона побачила в краплинці води?
Г) Колективне складання плану.
План
Словник
1.           Дорога до школи
Вранці, першокласниця, Оля, біля дороги, побачила.
2.           Дивовижна квітка
Гарна, простягнула, хотіла, понести.
3.           Краплинка роси
Сяє, сонечко, світить, голубе небо, зелена нива, висока тополя.

Д) Усний переказ оповідання ( 4-5 учнів).
Е) Прогнозування.
- У Василя Сухомлинського є ще одне оповідання про ромашку. Воно має назву «Як струмок лугову ромашку напоїв». (Додаток 2).
- Як ви думаєте, що буде відбуватися в цьому оповіданні? (Діти висловлюють свої передбачення).
Є) Читання тексту мовчки.
- Чиї передбачення підтвердились?
Ж) Читання тексту вголос.
- Яке питання хвилювало ромашку?
З) Гра «Мікрофон».
- Задайте один одному по 2 питання до змісту оповідання.
2. Фізкультхвилинка.
- Уявіть себе маленькою насінинкою ромашки, яка лежить у землі і рухами покажіть, як з насінинки виростає квіточка.
3. Природознавство. (Тема. Яку будову мають рослини?)
А) Повторення умов для життя рослин.
- Які умови потрібні для росту ромашки? (Світло, тепло, вода, поживні речовини).
- Яку умову дав ромашці струмок?
- Що дає рослинам світло і тепло?
- Звідки беруть поживні речовини рослини?
- Крім струмка, що ще дає поживні речовини рослинам?
Б) Гра «Сходинки природи» за картками. (Додаток 3). Робот а в парах. (Одна пара працює біля дошки).
В) Перевірка виконання завдань гри за зразком на дошці (Ромашка – належить до природи – жива природа – рослина – трав’яниста рослина – культурна і дикоросла).
- Доведіть, що ромашка належить до живої природи. ( Народжується, росте, дихає, живиться, розмножується, відмирає).
Г) Робота за таблицею «Будова рослини».
- З яких частин складається рослина?
- Чи є ці частини у ромашки?
- Порівняйте квітку ромашки з квіткою на таблиці.
Д) Читання тесту про будову рослин у підручнику з природознавства.
- Назвіть ще раз частини рослини.
Е) Практична робота в парах.
-  У зошиті з природознавства на малюнку  рослини надпишіть її частини.
Є) Робота в групах.
- Для чого потрібна ромашка людям?
Ж) Презентація відповідей груп.
4.           Образотворче мистецтво. (Тема. Поняття візерунку та орнаменту. Створення форм рослинного світу. Малювання хустки, прикрашеної  квітами та листям).
А) Пояснення вчителем за таблицею та зразками малюнків поняття візерунку та орнаменту.
Б) Практичні вправи на визначення візерунку та орнаменту.
В) Бесіда.
- Які квіти ви бачите на поданих орнаментах?
- Ці квіти схожі на ті, які є в природі?
- Знайдіть квітки, схожі на ромашки?
- Уявіть собі, що у Олі була хустка, якими б квітами ви її прикрасили?
Г). Практична робота дітей по виконанню малюнка хустки, оздобленої стилізованими квітами ромашки.
Д) Презентація дитячих робіт.
VІ. Підсумок уроку.
1.           Позиційна шкала.
-                Як би ви вчинили на місці Олі? Відповіді позначте на позиційній шкалі.
-                 ( Шкала на дошці. Діти пишуть на стікерах своє прізвище і прикріплюють на шкалу)
Зірвав (ла) б квітку                  Не знаю                      Не зірвав (ла) квітку
-__________________________0________________________________+
2. Бесіда.
- Що нового дізналися про ромашку?
- Чиї твори читали?
- Чому не можна рвати багато квітів у лузі чи лісі?
           - А з яких ромашок можна зробити букет?
           - Хто з вас разом з батьками вирощує ромашки вдома?
    VІІ. Завдання додому.

Розказати батькам що нового дізналися на уроці.



Тема. Тематичний інтегрований моніторинг за темою «Весна»
 ( 2 клас)
з предметів: літературне читання  (Тема. Позакласне читання. Весна-красна);
українська мова (Тема. Роль прикметників у мовленні. Зв’язок прикметників з іменниками.);
природознавство ( Тема. Ознаки весни.);
образотворче мистецтво (Тема. Освоєння засобів відтворення глибини простору. Композиція «Весна прийшла»).

Мета. Перевірити знання, вміння та навички, отримані при вивченні теми «Весна» з різних предметів. Розвивати пам’ять, увагу, мислення. Виховувати самостійність, любов до природи.
Обладнання. Текст «Весняна подорож», катрки з тестовими завданнями
Хід уроку
І Організаційний момент
ІІ. Оголошення теми та мети уроку
ІІІ. Робота за темою
1.     Слухання тексту «Весняна подорож».
Олесик з дідусем Тарасом - великі друзі. Дідусь великий любитель природи. От і онука привчає бачити, чути, спостерігати.
Сьогодні видався теплий сонячний весняний  день.
- Збирайся, онучку, підемо на прогулянку.
- А куди підемо на цей раз? – запитав Олесик, швидко вдягаючи курточку та шапку.
-  Сьогодні помандруємо до лісу,  - відповів дідусь Тарас.
Дорога до лісу недалека: через останню вулицю, через луг та річку, а там і до лісу ручкою подати, як каже дідусь. Скільки Олесик не протягував руку, але до лісу так і не діставав. Дідусь ніколи не йде мовчки, весь час щось розказує, показує, запитує. От і зараз дідусь запитує онука, що змінилося навколо.
- Сніг розтанув, стало тепліше, уже не потрібно вдягати теплу куртку та шапку і руки вже не мерзнуть.
- А подивись, де сонечко зараз – просить онука дідусь.
- Воно вище піднялося, а взимку було низько. Я зрозумів, сонечко піднімається вище, і стає тепліше. Влітку сонечко буде ще вище і буде жарко. А он квіточка біленька з’явилася. А як вона називається?
- Це перша весняна квітка – підсніжник.
- А чому підсніжник? Тому що живе під снігом? – мудрує хлопчик. – Дивись, дідусю, а он синенька квіточка.
- Це пролісок, братик підсніжника. Це дуже ранні квіти. Вони не бояться холоду, а під снігом їх тепло, як під ковдрою. А он глянь, як набубнявіли на деревах бруньки, ще трохи тепла і розгорнуться блискучі зелені листочки.
На ріллі коло лісу хлопчик побачив чорних птахів, які важно походжали, шукаючи їжу. Дідусь Тарас пояснив, що це перші вісники весни – граки. Вони першими повертаються з вирію. і тоді всі знають, що весна не за горами.
Ввечері Олесик з великим захопленням розповідав мамі й таткові про прогулянку до лісу, про перші квіти та чорних птахів, які принесли весну. Довго не міг заснути, все намагався уявити гори, за якими ховається весна.

2.     Виконання завдань.
Українська мова:
1.                Спишіть третє речення, підкресліть прикметники.
2.                Випишіть ці прикметник, доберіть до поданих прикметників протилежні за значенням.
3.                Поширте речення прикметниками.
Олесик побачив у лісі підсніжник та пролісок. По ріллі важно походжали птахи.
4.                Зробіть звуко-буквений аналіз прикметника зелений.

Літературне читання:
1.                Прочитайте текст.
2.                Виберіть правильну відповідь.
Хто головні герої оповідання?
А) Автор і дідусь.
Б) Автор і хлопчик.
В) Дідусь і хлопчик.
Куди відправились герої оповідання.
А) У турпохід.
Б) На прогулянку до лісу.
В) Подорожувати в гори.
Які квіти розцвіли в лісі?
А) Підсніжники і проліски.
Б) Фіалки і проліски.
В) Ряст і підсніжники
Де, на думку хлопчика, ховається весна?
А) За морем.
Б) За лісом.
В) За горою.

Природознавство:
1.                Доповніть речення.
Весною Сонце _______ вище над горизонтом. Температура повітря _____ нуля. Сніги ______. В лісі з’являються перші _____. З вирію першими повертаються  ______.
2.                Підкресліть ознаки весни.
Сонечко нижче над землею, тане сніг, на деревах набубнявіли бруньки, з дерев опадає листя, сонце піднімається вище, посилюється мороз, річки покриваються кригою, розквітають перші весняні квіти, повітря прогрівається.
3.                Напишіть, чому не можна в лісі виривати квіти з корінцями.






Немає коментарів:

Дописати коментар